Tuesday, April 29, 2008

Chelsea dan Israel.

Skarang ni kat negara kita duk kalut pasal pasukan liga perdana inggeris,Chelsea nak datang kat negara kita ni.Gua rase itu satu perkembangan yg bagus la untuk pemain2 kita menimba ilmu.

tapi yg menjadi masalah sekarang ialah dalam ramai2 skuad Chelsea tu ada 2 orang makhluk yg berasal dari negara zionis,Israel.Makhluk2 tu ialah pengurus pasukan Chelsea,avram grant dan pemain pertahanan,tal ben haim.Susah benor nak nyebut name nyer.Dasar Israel.Tak habis2 menyusahkan.ahah.

Ape yg gua tahu Malaysia x der sebarang hubungan diplomatik pun dengan Israel ni.Tapi mengapa beria sangat nak terima kehadiran mereka tu.Mungkinkah ada udang disebalik mi wantan.ahah.

Gua rase la,perbuatan menerima kehadiran mereka tu boleh mencemarkan maruah agama Islam.Sebabnya sebelum ni bukan main lagi kita mengutuk segala macam karenah Israel kat Palestin dan negara2 Islam yg lain.Alih2 kita lak nak terima depa tu datang negara kita.Apa macam bro?

Kalau betul depa datang dgn niat ikhlas nak main bola,ape salahnye kalau x yah bawak 2 makhluk tu.Tak der effect pun kat pasukan diaorang.Sekarang ni Chelsea duk tangga ke2 dalam liga,bawah manchester united(bukan pasukan gua).ahah.

Gua bukan x suke Chelsea datang Malaysia,tapi gua x suka 2 makhluk dari Israel datang keMalaysia.Korang camner?

3 comments:

Nara Nir said...

ghope nyer,,deme nak datang sini,,,idok le elok bebenor...
usah ler dibawe deme kemaghi...habehkan boreh je,,,

Anonymous said...

saper plk yg nak peghabehkan boghe ni... depe ker..
aiya...depe sumer ni mane mkn bogheh la...depe mkn mknan yg bergandum ni ha...
kuikuikui....

alisabki said...

korang cakap bahasa apa daa... aku tak faham. baik korang kecek kelatam.
lagi molek kalu gi sini:
http://beta.alisabki.com
bulih kecek kelatam pree..