Thursday, May 15, 2008

Alhamdulillah..fuh..akhirnya setelah 4 hari gua dilanda demam,akhirnya gua sehat kembali..hari selasa ari tu gua pg hospital,doktor ambik darah,doktor ckp gua terselamat dari demam denggi...

Dalam minggu ni byk bnda terjadi kat negara kite..dari sekecil2 hal ke sebesar2 hal..antaranya kes rasuah lam bola sepak..kat paper hari kate pasukan sebelah utara lak disiasat.Tapi tu baru siasatan jer,belum terbukti lagi.Harap2 mereka semua tak terlibat.

Yang paling menarik perhatian gua ialah bencana alam yg berlaku kat Myanmar dan China.Belum pun reda krisis kurang bekalan makanan,seluruh dunia terus cemas sebab satu demi satu bencana meletus sehingga mengorbankan ratusan ribu nyawa.

Mungkin inilah amaran dari Tuhan kepada kita semua.Ini mengingatkan kita bahawasanya bumi ini mempunyai pemilik yakni Allah Taala.Kadang2 gua terpikir gak camana kalau benda ni berlaku kat negara kita yang x besar mana ni.Kat mana kita nak berlindung?

Jadi persiapkan la diri kita dengan bekalan yang mampu menjamin kehidupan kita diakhirat kelak..wah..ceramah lak..huhu...:)

0 comments: